2022 Yamaha Tracer 9 GT
Uudenlainen ajokokemus
Sport Touring -luokan uusi ulottuvuus. Tracer 9 GT:n puoliaktiivinen, elektroninen jousitus säätää jatkuvasti etu- ja takajousituksen vaimennuksen voimaa, joten tuloksena on kuormasta tai nopeudesta riippumatta tasainen ja turvallinen ajokäytös.
Kovissa sivulaukuissa voit säilyttää umpikypäriä ja vakiovarusteena on värisovitetut paneelit. Lisävarusteena on saatavilla myös takalaukku. Virtaviivaiset sivu- ja takalaukut eivät vaikuta ajettavuuteen edes täydellä kuormalla, joten ajotuntuma ja -käytös on luonnollisen vakaa.
Tracer 9 on varustettu etenkin hämärässä ja pimeällä ajoturvallisuutta tehostavilla LED-kaarrevaloilla, jotka kirkastuvat pyörän kallistuessa. Teholtaan säädettävät kahvanlämmittimet pitävät kädet lämpiminä kylmässä ja sateisessa kelissä. Sporttisen ajettavuuden takeeksi Tracer 9 GT on varustettu ylös- ja alaspäin toimivalla QSS-vaihdeavustimella. Se helpottaa ja nopeuttaa vaihtamista koska ei tarvita kytkintä tai kaasun sulkemista.
Toimitusaika: 2-4 arkipäivääToimitusaika, maahantuoja: Tarkista myynnistä
Muista tarkistaa saatavuus myyjältä. Lisäämme laitehintoihin toimituskulut, jotka vaihtelevat yleisesti 100€–600€ välillä, tarkista myyjältä.
Ominaisuudet
- Puoliaktiivinen KYB-jousitus
- Kovat sivulaukut
- Ylös- ja alaspäin toimiva QSS-vaihdeavustin (Quick Shift System)
- LED-kaarrevalot
- Erikoisväritys ja grafiikat
- EU5-hyväksytty, 890 cm³, CP3-moottori
- Kevyt CF-valettu alumiinirunko
- Kuusiakselinen IMU-liiketunnistin ja kallistukseen reagoivat ajoavustimet
- Uuden sukupolven tyyli ja muotoilu
- LED-valot
- TFT-mittaristo kahdella 3,5" näytöllä.
- Vakionopeudensäädin
Puoliaktiivinen KYB-jousitus
Kuusiakselinen IMU ja ECU aktivoivat hydrauliyksikön (HU) ja jousitusyksikön (SCU) jotka ohjaavat täysin säädettävää sähköistä etu- ja takajousitusta. Vaimennusasetukset säätyvät välittömästi solenoidin avulla, mikä varmistaa tasaisen ja turvallisen ajon kuormasta tai ajo-olosuhteista riippumatta. Jousituksen tila asetetaan TFT-mittariston kautta.
Kovat sivulaukut
Vakiovarusteena uudenmalliset, kovat sivulaukut joissa yhteensopivat väripaneelit. Kumpaankin laukkuun mahtuu muun muassa kokokypärä ja luonnollisen ajokäytöksen takeeksi sivulaukkujen kiinnitysteline on "kelluva". Optiona on myös takalaukku ja uuden Tracer 9 GT:n kokonaiskuorman kantokyky on 193 kg, eli 7% enemmän kuin aikaisemmin.
Ylös- ja alaspäin toimiva QSS-vaihdeavustin (Quick Shift System)
Tracer 9 GT on varustettu ylös- ja alaspäin vaihtaessa toimivalla QSSvaihdeavustimella. Se mahdollistaa nopean vaihtamisen ilman kytkintä tai kaasun sulkemista. Vaihdepolkimen anturi havaitsee liikkeen ja ECU vähentää hetkellisesti moottorin kierroksia, joten vaihtaminen myös kaarteessa on ajon kannalta sujuvaa. Tämä varmistaa myös rennomman ajonautinnon.
LED-kaarrevalot
Uuden sukupolven LED-kaarrevalot lisäävät ajoturvallisuutta pimeällä valaisemalla valaisevat jokaisen mutkan ja käänteen. Kaarrevalojen kirkkaus kasvaa automaattisesti kallistuksen lisääntyessä ja tarjoaa selkeän näkymän, joten yöllä ajaminen on turvallisempaa. Järjestelmä toimii, kun pyörän kallistuskulma on yli 7-astetta ja nopeus on vähintään 5 km/h.
Kahvanlämmittimet
Integroidut ja monisäätöiset kahvalämmittimet pitävät kädet lämpiminä kylmissä olosuhteissa ja lämpötaso näkyy myös mittaristossa. Erityisesti muotoilluissa kahvoissa on ohuet tupet, joka mahdollistaa
lämpökahvojen tehokkaamman toiminnan kaikissa sääolosuhteissa.
Erikoisväritys ja grafiikat
Tracer 9 GT on saatavana eksklusiivisella Yamaha Icon Performance -värityksellä ja - grafiikoilla. Värit perustuvat ikonisen Yamaha R1M:n väritykseen ja korostavat Tracer 9 GT:n sporttisuutta. Saatavana myös
Redline- ja Tech Kamo -värityksillä.
Moottorin tyyppi | Nestejäähdytetty, 4-tahtinen, 4-venttiilinen, 3-sylinterinen, DOHC |
Sylinterin tilavuus | 890 |
Sylinterin mitat | 78 x 62,1 mm |
Puristussuhde | 11.5:1 |
Maksimiteho | 87,5 kW (119 hv) 10 000 r/min |
Maksimivääntö | 93,0 Nm (9,5 kg-m) 7 000 r/min |
Voitelujärjestelmä | Märkäsumppu |
Kytkimen tyyppi | Märkä, Monilevy |
Sytytysjärjestelmä | TCI |
Käynnistysjärjestelmä | Sähkö |
Vaihteistojärjestelmä | hammasrattaat, 6-vaihteinen |
Voimansiirto | Ketju |
Polttoaineen kulutus | 5.0 L/100km |
CO2 emission | 116 g/km |
Kaasutin | Polttoaineen suihkutus |
Runko | Timantin muotoinen |
Caster-kulma | 25° 00’ |
Jättö | 108 mm |
Etujousitusjärjestelmä | Teleskooppihaarukka |
Takajousitusjärjestelmä | Keinuvarsi |
Etujoustovara | 130 mm |
Takajoustovara | 137 mm |
Etujarru | Kaksi hydraulista levyjarrua, Ø 298 mm |
Takajarru | Hydraulinen levyjarru, Ø 245 mm |
Eturengas | 120/70Z R17 M/C (58W) (tubeless) |
Takarengas | 180/55Z R17 M/C (73W) (tubeless) |
Kokonaispituus | 2 175 mm |
Kokonaisleveys | 885 mm |
Kokonaiskorkeus | 1 430 mm – 1 470 mm |
Istuimen korkeus | 810 mm – 825 mm |
Akseliväli | 1 500 mm |
Maavara | 135 mm |
Märkäpaino | 220 kg |
Polttoainesäiliön tilavuus | 18 l |
Öljysäiliön tilavuus | 3,5 l |