Katkoja Nordean ja Pivon palveluissa

28.08.2020

Nordean palvelukatko alkaa 6.9.2020 aamuyöllä kello 04.00. Korttien osalta katkon arvioidaan päättyvän viimeistään kello 14.00 ja muiden palveluiden osalta viimeistään kello 17.00.

Palvelukatkon on vaikutuksia muun muassa siihen että verkko- ja mobiilipankit ovat pois käytöstä sekä korttimaksaminen onnistuu rajoitetusti.

Palvelukatkon syy on Nordean tietojärjestelmille tehtävä harjoitus poikkeustilanteisiin varautumiseksi. Tietojärjestelmien säännöllinen testaus poikkeustilanteiden varalta on välttämätöntä sekä pankin että koko yhteiskunnan tietoteknisen toimintavarmuuden varmistamiseksi ja kehittämiseksi. Kaikkia teknisiä huoltotöitä ei voida valitettavasti tehdä ilman vaikutuksia asiakkaisiin.

Palvelukatko pyritään pitämään mahdollisimman lyhyenä, ja palvelut palautuvat asiakkaiden käytettäviksi sitä mukaa, kun katkon aikana tehtävät työt etenevät. Nordea kertoo ajantasaista tietoa katkosta verkkosivuilla nordea.fi, asiointikanavissaan sekä sosiaalisessa mediassa.

Pivo huoltaa järjestelmiään tulevina viikonloppuina ja käyttökatkot ajoittuvat seuraavasti:

29.8.2020 klo 22:00 - 30.8.2020 klo 12:00
5.9.2020 klo 22:00 - 6.9.2020 klo 10:00
12.9.2020 klo 22:00 - 13.9.2020 klo 10:00
Käyttökatkojen aikana Pivolla ei voi suorittaa maksuja tai käyttää Pivossa olevia palveluita. Pivo tiedottaa käyttökatkosta Pivon käyttäjille sovelluksessa ja omissa kanavissaan.

Pahoittelemme katkojen mahdollisesti aiheuttamaa haittaa.

Kaikki uutiset