Palautus, reklamaatiot ja takuu

Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus tai osan siitä 14 vuorokauden kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta. Asiakkaan on aina erikseen etukäteen ilmoitettava palautuksesta/peruutuksesta asiakaspalveluun.

Pelkkä tavaran takaisin lähettäminen tai lähetyksen noutamatta jättäminen ei riitä peruutukseksi. Tavaran palautus on tehtävä 14 vuorokauden kuluessa peruutusilmoituksen tekemisestä.

Tuotteen vaihdosta olethan ensisijaisesti yhteydessä verkkokaupan asiakaspalveluun, puh. 040-716 7228 tai asiakaspalvelu@tarvikekeskusoy.fi tai tee uudesta tuotteesta tilaus verkkokaupassamme ja peruuta edellinen tilauksesi. Näin voimme taata nopean ja sujuvan käsittelyn sekä toimituksen. Asiakaspalautusten matka kestää meille yleensä 2-7 arkipäivää, joten palautusten normaali käsittely aika on 1-2 viikkoa. 

Kaupanpäälliset

Mikäli palautat tilauksen, palautathan myös mahdollisen kampanja- tai lisätuotteen (esimerkiksi öljyn) käyttämättömänä. Halutessasi voit myös pitää sen, jolloin pidätämme palautuksesta vähintään 5,90 € tai tuotteen oikean arvon.

Asiakkaalle hyvitetään

Tuotteen hinta palautetaan täysimääräisenä, mikäli tuote on edelleen täysin myyntikuntoinen. Jos mahdollista, tuote tulee olla alkuperäispakkauksessaan. Palautetussa tuotteessa ei tule olla jälkiä, eikä siinä saa olla käytön jälkiä kuten hiuksia, eläimen karvoja, hajuja tms. joten olethan huolellinen kokeillessasi tuotetta.

Käytetyn tuotteen hyvityksestä myyjällä on oikeus vähentää sen arvonalennusta vastaava summa. Alla tarkemmat ohjeet palautustoimenpiteistä. Mikäli palautusilmoitusta ei tehdä ohjeiden mukaan, verkkokauppa ei palauta tilauksen lähettämisestä syntyneitä palautuskuluja. Peruuttamattomista sekä noutamattomista tilauksista emme palauta tilauksen lähettämisestä syntyneitä alkuperäisiä toimitus- ja palautuskuluja. (Toimitus- ja palautuskulut ovat riippuvaisia asiakkaan valitsemasta toimitustavasta, kuitenkin vähintään 15,80 €.)

Sinetöityjen tuotteiden osalta vaihto- ja palautusoikeus koskee vain avaamattomia pakkauksia. Tilaustyönä tehtyjä tuotteita palautusoikeus EI koske.

Palautuslähetyksen voi jättää maksutta Matkahuollon tai Postin toimipaikkoihin tai siihen postin pakettiautomaattiin, josta toimitus on alun perin noudettu. Tuotteen voi palauttaa maksutta myös myymäläämme. Mikäli tilauksesi toimitustapa oli nouto myymälästä, muistathan palauttaa paketin samalla toimitustavalla kuin se toimitettiin. Muutoin perimme palautuskulun, joka on vähintään 7,90€.

Kotoa lähetettävien, erikoislähetysten sekä rahdilla tilattujen tuotteiden palautus on aina maksullista, ota yhteyttä asiakaspalveluun lisäohjeiden saamiseksi. Palautuskulut alkaen 15,90 €.

Palautusohjeet:

Palautukset ja reklamaatiot tehdään Svea Bank AB:n tarjoamassa Omat sivut-palvelussa.

1. Ilmoita palautuksesta etukäteen

  • Tilauksen teon jälkeen sait maksujenvälittäjänämme toimivalta Svea Bank AB:lta vahvistuksen maksusta sähköpostiin. 
  • Omat sivut-palvelussa voit tehdä muutoksia, palautuksia ja reklamaatiot liittyen tilaukseesi. 
  • Pakkaa tuote ja kaikki siihen kuuluvat osat huolellisesti. Käytä mieluiten pakkausta, jossa tuote on sinulle lähetetty. Vältä pakettikortin liimaamista tuotteen myyntipakkaukseen. Lähetä tuotteet palautusosoitteeseen. Huomaathan, että lain mukaan sinulla on 14 päivää aikaa laittaa tuotteet postiin. Svea Bank AB palauttaa sinulle rahat välittömästi, kun olemme vastaanottaneet ja tarkistaneet palautuksesi. Maksutavasta riippuen, rahapalautus voi kestää jopa 8 arkipäivää.

2. Vie paketti postiin / matkahuoltoon / lähettäjänä toimineen jälleenmyyjän myymälään

Vie palautus asiakaspalautuksena Postin tai Matkahuollon toimipisteeseen, josta noudit paketin. Mainitse lähetyksen alla oleva sopimustunnus tarvittaessa (Posti: 617140 / Matkahuolto: 9531963), tunnuksella lähetys ohjautuu vastaanottajan maksettavaksi. Voit palauttaa tavaran myös siihen postin pakettiautomaattiin, josta toimitus on alun perin noudettu käyttämällä samaa lokerokoodia kuin noutaessasi tilausta. Säilytä palautuksesta saatu kuitti.

Tavaran lähetys on tehtävä 14 vuorokauden kuluessa palautusilmoituksen tekemisestä. Paketin voi palauttaa maksutta myös viemällä sen tilausvahvistuksen kera myymälään. Kun Tarvikekeskus Oy:n Verkkokauppa on vastaanottanut ja käsitellyt palautuksen, se kuitataan peruutetuksi, jonka jälkeen Svea Bank AB hyvittää palautussumman asiakkaan käyttämän maksutavan kautta. Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Tarvikekeskus Oy:n verkkokauppa ei ole vastuussa huolimattomasti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Tällaisesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta. Etukäteen ilmoittamattomista palautuksista peritään käsittely- ja toimituskulut.

Rahti, ulkomaanpaketit sekä VAK -tuotteiden palautus

Näin toimitettuja tuotteita ei voi palauttaa normaalisti viemällä niitä Postin tai Matkahuollon toimipisteisiin! Ota tarvittaessa yhteys asiakaspalveluumme, josta saat tarkemmat ohjeet.

Reklamaatiot

Mikäli tuotteessa on reklamoitavaa, pyydämme ottamaan yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun(asiakaspalvelu@tarvikekeskusoy.fi), josta saat tarvittavat ohjeet.

Takuu

  1. Takuu koskee tuotteessa takuuaikana ilmeneviä aine- ja valmistusvirheitä.
  2. Takuun voimassaoloaikana myyjä sitoutuu valintansa mukaan korjaamaan, vaihtamaan tai hyvittämään tuotteet, joissa tarkastuksessa todetaan tuotteen käyttökelpoisuutta oleellisesti heikentäviä materiaali- ja valmistusvirheitä. Tuotteen tai osan vaihtaminen uuteen takuun voimassaoloaikana ei pidennä alkuperäistä takuuaikaa. Takuun perusteella suoritetaan veloituksetta takuuaikana todetun takuunalaisen vian korjaus normaalina työaikana Tarvikekeskuksen huoltokorjaamossa tai valtuuttamassa huoltoliikkeessä.
  3. Takuun perusteella ei korvata vikoja, jotka ovat syntyneet:
    • normaalista kulumisesta
    • huollon laiminlyönnin seurauksena
    • virheellisestä asennuksesta
    • virheellisestä ja huolimattomasta käytöstä
    • valmistajan suositusten vastaisesta käytöstä
    • vesivauriosta
    • väärästä säilytyksestä
    • muista ulkopuolisista tuotteeseen vahingollisesti vaikuttavista tekijöistä
    • kilpailukäytössä
    • takuu ei korvaa vaurioituneen osan aiheuttamia korjaus- tms. välillisiä kustannuksia
  1. Tuotteen myyjäliike täyttää tuotteesta takuuanomuslomakkeen, johon tarvitaan asiakkaalta seuraavat tiedot:
    • vaurion ilmenemispäivä
    • lyhyt kuvaus viasta ja ilmenemistilanteesta
    • valokuva
    • takuutodistus tai ostokuitti
    • henkilö, jolta saa tarvittaessa lisätietoa
    • muistathan pestä takuukorjaukseen menevän vaatteen. Ompelijat eivät ota vastaan likaisia vaatteita, joten perimme pesukuluja 29€

Ilmoitathan takuu/reklamaatio tapaukset aina meille sähköpostiste: asiakaspalvelu@tarvikekeskusoy.fi