Usein kysytyt kysymykset

Tutustu usein kysyttyihin kysymyksiimme, toivottavasti näistä on apua. Mikäli et löydä vastausta, ota yhteys asiakaspalveluumme puhelimitse ma-pe 9-15 puh. 040-716 7228,  verkkokauppa@tarvikekeskusoy.fi, asiakaspalvelu@tarvikekeskusoy.fi tai oikeassa alareunassa olevan "Ota yhteyttä" -keskusteluikkunan kautta.

Miksi en näe kaikkia toimintoja tai sivuston tapahtumakalenteria?

Käytämme evästeitä sivuston toiminnan parantamiseksi sekä käyttäjätietojen anonyymiin seuraamiseen. Estämällä toiminnalliset evästeet rajoitat verkkokaupan käyttökokemustasi ja et näe kalenteria. Sallimalla kaikki evästeet autat meitä kehittämään sivustoa! Voit muuttaa evästeasetuksiasi sivun alalaidassa ”Muokkaa evästeasetuksia” -kohdassa.

TILAUS

1.    Miten tehdä tilaus?

  • Lisää haluamasi tuote ostoskoriin, kun tuote on lisätty ostoskoriin, voit siirtyä sinne oikeasta yläkulmasta. Tarkista tilaamasi tuotteet ja niiden määrät. Tämän jälkeen täytä seuraavat tiedot: 
  • Yksityinen/Yritys, maa, etu- ja sukunimi, katuosoite, postinumero, toimipaikka, puhelinnumero, sähköposti
  • Valitse toimitustapa, mikäli valitset postin tai matkahuollon noutopisteen, etsi alempaa ”Etsi noutopistettä postinumerolla” valikosta haluamasi noutopiste.
  • Jatka tarkistamaan tilaus
  • Siirry maksamaan
  • Valitse maksutapa
  • Suorita maksu ja tilaus loppuun

2.  En saanut tilausvahvistusta – mitä tehdä?

  • Tarkista ensin sähköpostisi roskapostit. Mikäli tilausvahvistus ei ole siellä, voit pyytää sitä meidän asiakaspalvelusta sähköpostitse.

3.  Mistä tiedän, onko tuotetta saatavilla?

  • Tuotteidemme kohdalla on merkinnät: ”oma varasto” sekä ”maahantuoja”. Mikäli merkki on vihreä, on tällöin tuotetta saatavilla. Harmaa merkintä tarkoittaa, että tuote on loppu tällä hetkellä.

4.  Mitä maahantuoja saatavuusmerkintä tarkoittaa?

  • Osan tuotteistamme voit tilata myös suoraan maahantuojalta. Tällöin tilaamme tuotteen heidän varastolta, jolloin tuote tulee ensin meille, jonka jälkeen lähetämme sen sinulle. Maahantuojan toimitusajat voit tarkistaa hieman alempaa Toimitukseen liittyvistä kysymyksistä.

5.  Mistä maasta voin tehdä tilauksen?

  • Voit tilata seuraavista maista: Suomi, Latvia, Liettua, Viro, Ruotsi, Saksa ja Tanska, Alankomaat, Belgia, Bulgaria, Espanja, Irlanti,  Italia, Itävalta, Puola, Ranska, Slovakia, Slovenia, Tsekin tasavalta, Unkari.

6. Voinko lisätä / tehdä muutoksia tilaukseen?

  • Valitettavasti et voi lisätä tuotteita enää jälkikäteen samaan tilaukseen. Mikäli tilauksesi ei ole vielä lähetetty voimme tehdä muutoksia tilaukseen, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

TOIMITUS

1. En ole saanut toimitusvahvistusta?

  • Pyrimme käsittelemään tilaukset 1-2 arkipäivässä kun tilaus on tehty. Mikäli tämä on ylittynyt olethan yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostilla tai puhelimitse. Huomioithan kuitenkin, mikäli tilauksesi tuote on maahantuojan varastossa on tällöin toimitusaika pidempi.

2. Kuinka pitkä toimitusaika on kun olen tehnyt tilauksen?

  •  Kun tilauksen tuote on meidän varastossa, toimitusaika on 2-7 arkipäivää. Kun tilauksen tuote on maahantuojalla, toimitusaika hieman vaihtelee toimittajista riippuen. FXR/Jethwearin toimitusaika on noin 7-14 arkipäivää. Muiden maahantuojilla olevien tuotteiden toimitusaika on noin 2-10 arkipäivää, riippuen onko tuote heidän Suomen vai Ruotsin varastolla. Lisä tietoa saat asiakaspalvelustamme.

2. Mitä toimitustapoja teillä on?

  • Toimitamme tuotteet postin tai matkahuollon välityksellä. Lisäksi suuremmat tuotteet toimitamme rahtikuljetuksena, pääsääntöisesti DB Schenkerillä.

3. Valitsin toimitustavaksi Rahti -kuljetuksen, tuleeko tuote kotiovelle?

  • Kaikki suuret tuotteet, jotka toimitamme rahdilla(DB Schenker), toimitetaan ne suoraan kotiovellesi.

PALAUTUS

1. Miten teen palautuksen?

  •  Ilmoita palautuksestasi Svean Ostajan Apulaiseen, jonka löydät sähköpostista (tarkistathan myös roskapostin) Mikäli sinulla ei ole tallessa linkkiä Svean Ostajan Apulaiseen, ilmoitathan palautuksesta meille sähköpostilla tai puhelimitse. Tämän jälkeen voit palauttaa tuotteet meidän postin tai matkahuollon sopimustunnuksilla, jotka löytyvät paketin mukana tulleesta palautusohjeesta. Ilmoittamalla sopimustunnuksen postin / matkahuollon henkilöille, palautuu paketti automaattisesti meille. Voit myös käyttää paketin mukana tullutta palautuskorttia.

2. Mitä tulee ottaa huomioon tuotteita palauttaessa?

  • Pakkaathan tuotteet huolella, jotta ne eivät rikkoonnu tai sotkeudu kuljetuksessa. Tuotteiden tulee olla täysin myyntikuntoisia. Palautuneessa tuotteessa ei tule olla jälkiä, kuten hiuksia, eläimen karvoja, hajuja tms.

3. Miten saan rahanpalautuksen?

  • Kun palauttamasi tuotteet ovat palautuneet meille, käsittelemme palautuksen Svean palveluun ja he palauttavat rahat samalla tavalla kuin suoritit maksun. 
  • Verkkomaksu: 1-3 pankkipäivää
  • Maksukortti: 5-8 arkipäivää
  •  Mobilepay: 5-8 arkipäivää
  • Lasku/Erämaksu: palautettava summa vähennetään lopullisesta laskun summasta.   

4. Kuinka pitkä on palautusoikeus?

  •  Sinulla on 14 päivän palautusoikeus, kun tuote on saapunut sinulle. Olethan yhteydessä meihin mikäli aika ylittyy.

5. Voinko palauttaa tuotteet lähimpään myymälään?

  •  Voit palauttaa tuotteet myymälöihimme(Ranua, Rovaniemi, Oulu tai Kokkola. Ilmoitathan myymälä palautuksesta aina meille sähköpostilla tai puhelimitse.

VAIHTO

1. Voinko vaihtaa tuotteen?

  •  Mikäli haluat vaihtaa tuotteen, olethan aina ensin yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostilla tai puhelimitse niin tarkistamme onko haluamaasi tuotetta saatavilla.

2. Kuinka pitkä on vaihtoaika?

  •  Sinulla on 14 päivän vaihtoaika. kun tuote on saapunut sinulle. Olethan yhteydessä meihin mikäli aika ylittyy.

1. Mistä tiedän onko vaihtotuote lähtenyt minulle?

  • Sinulle lähetetään aina seurantakoodi, kun tuotteesi on lähtenyt meiltä.

2. Mitä jos vaihtotuote on loppunut?

  • Tällöin peruutamme tilauksen ja palautamme rahat.

TUOTTEIDEN SAATAVUUS

1. Tuote on loppunut, onko sitä saatavilla lisää?

  • Nopeiten saat vastauksen tuotekyselyihin, olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostilla tai puhelimitse.

2. Mistä tiedän, onko tuotetta saatavilla?

  • Tuotteidemme kohdalla on merkinnät: ”oma varasto” sekä ”maahantuoja”. Mikäli merkki on vihreä, on tällöin tuotetta saatavilla. Harmaa merkintä tarkoittaa, että tuote on loppu tällä hetkellä.  

3. Miksi osassa tuotteessa on tilaamisen sijaan Tarjous -painike?

  • Osa tuotteistamme ei ole tilattavissa verkkokaupasta. Esimerkiksi moottorikelkkoja, mönkijöitä sekä moottoripyöriä ei voi tilata suoraan verkkokaupasta, vaan voit pyytää Tarjous - painikkeella yhteydenottoa myyjiltämme ja he vastaavat sinulle mahdollisimman pian.

MAKSU

1. Miksi maksu ei mene läpi tilausta tehdessä?

  • Tähän voi olla useampi syy. kokeile hetken päästä uudelleen sillä verkkokaupan saldopäivitykset saattavat vaikuttaa asiaan. Mikäli ongelma ei poistu olethan yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostilla tai puhelimitse.

2. Valitsin maksutavaksi laskun, mutta en ole saanut vielä laskua?

  • Svea lähettää laskun sähköpostiisi/kirjeellä, kun tilauksen toimituksesta on kulunut 14 arkipäivää.

3.  Mitä maksutapoja teillä on käytössä?

  • Käytämme seuraavia maksutapoja: Verkkomaksu, Korttimaksut ja Mobilepay (Visa, Visa Electron, Mastercard ja Business Eurocard), Siirto, Svea lasku sekä Svea erämaksu

Reklamaatio

1. Mitä teen kun sain viallisen tuotteen?

  • Mikäli tilauksesi tuote on viallinen, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostilla tai puhelimitse.

2. Mitä teen kun tuotteeni on rikkoutunut käytön jälkeen?

  • Olethan yhteydessä meihin heti sähköpostilla tai puhelimitse kun huomaat vian tuotteessa, tällöin saamme asian selvityttä mahdollisimman pian.

3. Onko viallisen tuotteen palauttaminen maksullista?

  • Ei ole, katamme kaikki kulut vialliseen tuotteeseen liittyen.