Yamaha MT-09 ABS SP moottoripyörä
Monisäätöisellä Öhlins-iskunvaimentimella varustettu MT-09 SP nostaa Hyper Naked -luokan katupyörien ajettavuuden ja ajoelämyksen uudelle tasolle. Erikoisvarusteluun kuuluu myös muun muassa monisäätöinen etujousitus, musta mittaristo ja hallintapainikkeet sekä sinisävyinen satula ja vanteet.
Suorituskykyistä olemusta korostaa myös MT-10 SP -tyylinen, Silver Blu Carbon -erikoisväritys MT-09 SP: Vastaa haasteisiin.
Tylyn suorituskykyinen MT-09 SP haastaa kuljettajan äärirajoilleen. Aggressiivisen terävän ja nopean ajokäytöksen ansiosta se on innostava Hyper Naked -katupyörä.
Toimitusaika: Kysy saatavuusToimitusaika, maahantuoja: Tarkista myynnistä
Vaihtoehtoiset
Muista tarkistaa saatavuus myyjältä. Lisäämme laitehintoihin toimituskulut, jotka vaihtelevat yleisesti 100€–600€ välillä, tarkista myyjältä.
Se on Dark Side of Japan -tyylin uusin ulottuvuus. MT-09 SP on Yamahan huippusuositun Hyper Naked -malliston uusin tulokas. Premium-tason varustelun lisäksi sen tunnusmerkki on näyttävä erikoisväritys.
Ominaisuudet
- Takana etäsäädettävä Öhlins-iskunvaimennin
- Silver Blu Carbon -väritys
- QSS-vaihdeavustin nopeuttaa isompiin vaihtamista
- Huippuketterä ajettavuus
- Dynaamista tyyliä korostavat, aggressiiviset LED-ajovalot
- Vääntövahva, 3-sylinterinen, 847 cc:n, CP3 crossplane -rivikone
- Monisäätöinen etujousitus
- A&S-luistokytkin vakauttaa kaarteisiin ajoa
- D-MODE-käyntiohjelmat ja TCS-pidonhallinta
- Keinuhaarukkaan tuettu rekisteriteline
- Kevyt alumiinirunko ja -takahaarukka
- LED-parkkivalot
Huippuketterä käsiteltävyys
MT-09:n helpon käsiteltävyyden ja ketterän ajokäytöksen salaisuus on kompakti ja kevyt alumiinirunko ja keinuhaarukka. Vääntövahva CP3-moottori on rungon kantavana rakenteena. Näin paino ja ajokäytöksen kannalta olennainen painopiste on saatu hyvin keskitettyä.
Säädettävä etuhaarukka ja Öhlins-iskunvaimennin
Yksi MT-09 SP:n tarkan ajettavuuden salaisuus on erinomainen jousitus. Takana on erillisellä säätöpyörällä varustettu, moisäätöinen Öhlins-iskunvaimennis. Sen toiminta on nopeasti muutettavissa olosuhteiden mukaan. Samoin kullanvärisen etuhaarukan puristus- ja paluuvaimennuksen säätö takaa, että jousitus on säädettävissä tarkalleen kuljettajan toiveiden mukaan.
Ilmeeltään aggressiiviset, tuplat LED-ajovalot
MT-09 SP:n tupla ajovalojen häijy ilme korostaa sen katuhenkisyyttä. Ajovalon rakenne on samanlainen kuin MT-10 SP:n ajovalo, eli neljä tehokasta LED-valolähdettä ja tuplat LED-parkkivalot.
Vääntövahva, 3-sylinterinen, 847cc:n, CP3 crossplane rivikone
MT-09 SP:n voimanlähteenä olevan 3-sylinterisen, 847 cc:n, CP3 crossplane -moottorin luontainen laaja vääntö ja suoraviivainen voima on suorastaan koukuttavaa. Nyt sen ominaisuuksia on terävöitetty entisestään ja lisäksi se on E4-hyväksytty.
Selkeä LCD-mittaristo
Toisin kuin monissa vastaavissa saman luokan pyörissä, MT-09 SP:n mittariston mustapohjaisen LCD-näytön symbolit ja numerot ovat valkoiset. Näin ne ovat mahdollisimman selkeät myös kirkkaassa päivänvalossa. Sen lisäksi, että näyttö on käytännöllisen selkeä, sen muotoili terästää erinomaisesti MT-09 SP:n katuasenteista ilmettä.
Monisäätöinen etujousitus
Säädettävä etujousitus MT-09 SP:n monisäätöisessä etuhaarukassa on erilliset puristus- ja paluuvaimennuksen säädöt. Näin etujousitus on hienosäädettävissä tarkalleen kuljettajan ajotyylin ja toiveiden sekä olosuhteisen mukaiseksi.
Erikoisväritys
MT-09 SP:n erikoisvarustelua korostaa myös sen Silver Blu Carbon -väritys, joka on hyvin samanlainen kuin Yamaha Hyper Naked -lippulaivan, MT-10 SP:n väritys.Erikoisvärityksen muita yksityiskohtia ovat mm. SP-grafiikalla terästetyt siniset, 10-puolaiset alumiinivanteet, musta mittaristo ja hallintapainikkeet sekä satulan tyylikkään siniset ommelsaumat.
Elektroniset ajohallinta- ja avustinjärjestelmät
Elektronisen ajoavustimien avulla MT-09 SP:n ominaisuudet ja käytös on sovitettavissa eri ajotapoihin ja -olosuhteisiin. Kolmella valinnaisella D-MODE-käyntiohjelmalla moottorin tehon ulostulo on säädettävissä tilanteen ja kuljettajan mielen mukaan lempeästä suoraviivaisen aggressiiviseksi. TCS-luiston/sutimisenesto ja ABS-jarrut takaavat hyvän hallittavuuden vaikeissakin olosuhteissa.
QSS-vaihdeavustin / A&S -luisto- ja lähtöavustuskytkin
QSS-vaihdeavustimen ansiosta voi vaihtaa isompaan vaihteeseen ilman kytkintä. Paikalta lähtiessä voi siis hyödyntää MT-09 SP:n moottorin suoraviivaisen tehokkaan väännön äärimmilleen. A&S-luisto ja -lähtöavustinkytkin vakauttaa ajokäytöstä vähentämällä takapyörän heittelyä, kun kaarteeseen mennessä vaihtaa nopeasti pienempään vaihteeseen.
Moottori |
|
Moottorin tyyppi | 3-sylinterinen, 4-tahtinen, nestejäähdytetty, DOHC, 4-venttiilinen |
Sylinterin tilavuus | 847 cm³ |
Sylinterin mitat | 78.0 mm x 59.1 mm |
Puristussuhde | 11.5 : 1 |
Maksimiteho | 84.6kW (115PS) @ 10,000 rpm |
Maksimivääntö | 87.5Nm (8.9kg-m) @ 8,500 rpm |
Voitelujärjestelmä | Märkäsumppu |
Kytkimen tyyppi | Märkä, Monilevy |
Sytytysjärjestelmä | TCI |
Käynnistysjärjestelmä | Sähkö |
Vaihteistojärjestelmä | hammasrattaat, 6-vaihteinen |
Voimansiirto | Ketju |
Polttoaineen kulutus | 5.5l/100kmCO2 emission127g/km |
Alusta |
|
Runko | Timantin muotoinen |
Caster-kulma | 25º |
Etujousitusjärjestelmä | Teleskooppihaarukka |
Takajousitusjärjestelmä | Coil spring/Gas-hydraulic damper |
Etujoustovara | 137 mm |
Takajoustovara | 130 mm |
Etujarru | Hydraulinen kaksoislevy, Ø298 mm |
Takajarru | Hydraulinen yksi levy, Ø245 mm |
Eturengas | 120/70ZR17M/C (58W) (Tubeless) |
Takarengas | 180/55ZR17M/C (73W) (Tubeless) |
Mitat |
|
Kokonaispituus | 2 075 mm |
Kokonaisleveys | 815 mm |
Kokonaiskorkeus | 1 120 mm |
Istuimen korkeus | 820 mm |
Akseliväli | 1 440 mm |
Maavara | 135 mm |
Märkäpaino | 193 kg (täysi öljy- ja polttoainesäiliö) |
Polttoainesäiliön tilavuus | 14L |
Öljysäiliön tilavuus | 3.4L |