Yamaha YFZ450R crossimönkijä
Tehty voittamaan.
Kilpapyöristä tuttu lähtöavustin- ja luistokytkin mahdollistavat tehokkaan lähdön ja entistä tarkemman nopeuden hallinnan etenkin kaarteisiin mennessä ja kaarreajossa. Kilpakäyttöön viritetyn moottorin salamannopea kaasuvaste takaa ripeän kiihtyvyyden.
Virtaviivainen rakenne ja muun muassa istuimen muotoilu antavat kuljettajalle tilaa kehon painon siirtämiseen kaarteissa ja kiihdytyksissä. Keveät, erillisellä säiliöllä varustetut iskunvaimentimet mahdollistavat erittäin tarkan ajohallinnan!
Toimitusaika: Kysy saatavuusToimitusaika, maahantuoja: Tarkista myynnistä
Muista tarkistaa saatavuus myyjältä. Lisäämme laitehintoihin toimituskulut, jotka vaihtelevat yleisesti 100€–600€ välillä, tarkista myyjältä.
Tilaa muistutus, kun tuotetta on taas saatavilla.
Ominaisuudet
- Ei kompromisseja – täydellisen tyylipuhdas kilpamönkijä
- Vain omassa luokassaan ja ainoa tuotannossa oleva Quad-kilpa-ajomönkijä
- Suora voimansiirto 5-vaihteisen sekventiaalivaihteiston avulla
- Säädä itsellesi henkilökohtaiset ajo-ominaisuudet säädettävien iskunvaimentimien avulla.
- Epäkeskeisen ketjusäädön ansiosta aina suora voimansiirtoketju
- Erityiset Maxxis-renkaat sopivat ajodynamiikkaan.
- Erinomainen käsiteltävyys
- Välitön kaasuvaste 32-bittisellä EFI:llä
- Kilpa-ajoon sovitettu jarrutusteho
- Kevytkäyttöinen peukalokaasu
Kilpailukokemusten perusteella kehitetty moottori
Alunperin kilpakäyttöön kehitetyn, 5- venttiilisen, 450-kuutioisen YFZ450R SE nelitahtimoottorin 11,8:1-puristussuhde ja suorituskykyä tehostavat nokka-akselit varmistavat voittoon tarvittavan terävän kaasuvasteen ja tehon. Air Induction - järjestelmä tehostaa polttoaineen palamista, vähentää pakokaasupäästöjä ja parantaa moottorin luotettavuutta.
Elektroninen polttoaineensuihkutus
Kierrosherkän YFZ450R SE moottorin 42 mm Mikuni-läppärungon ISC-järjestelmä (Idle Speed Control) varmistaa luotettavan käynnistyksen ja että moottori saavuttaa nopeasti oikeaan käyntilämpötilan. Tämä pitkälle kehitetty järjestelmä tuottaa myös välittömän kaasuvasteen ja vähentää pakokaasupäästöjä.
Innovatiivinen hybridirunko
Alumiini- ja teräsrakenteista koostuva, innovatiivinen YFZ450R SE -hybridirunko ja takahaarukka on keveä ja silti erittäin kestävä ja vääntöjäykkä kokonaisuus.
A&S lähtöavustin- ja luistokytkin
YFZ450R SE on ensimmäinen mönkijä luokassaan, jossa on A&S-, eli lähtöavustin- ja luistokytkin. Tämä tehostaa vaihteiden kytkeytymistä ja vakauttaa ajokäytöstä, kun vaihtaa alaspäin ennen kaarretta. Luistokytkin vähentää tuntuvasti moottorijarrutuksen aiheuttamaa perän pomppimista, joten kaarteisiin meno on tasaisempaa ja hallitumpaa.
Tarkka ja sujuvatoiminen vaihteisto
Viisiportainen YFZ450R SE -vaihteisto on toimivuudeltaan luokkansa parhaita. Sujuvaa vaihtamista auttaa myös A&Skytkimen luistotoiminta. YFZ450R SE on ensimmäinen tämän luokan mönkijä, jossa on nämä kilpamoottoripyöristä tutut ominaisuudet. Helppo ja vaivaton vaihtaminen tekee ajosta sujuvampaa. Tämä vähentää kuljettajan ajorasitusta ja tuloksena on parempia kierrosaikoja.
Pitkäliikkeinen, säädettävä jousitus
Jousittamatonta painoa on vähennetty etupään keveillä, lisäsäiliöllä varustetuilla Kayaba-iskunvaimentimilla ja takapään säädettävällä iskunvaimentimella. Monisäätöiset iskunvaimentimet ja jousitus ovat säädettävissä tarkalleen olosuhteiden ja ajotavan mukaiseksi. Tämä antaa etulyöntiaseman kilpailijoihin.
Moottorin tyyppi | Yksisylinterinen, Nestejäähdytetty, 4-tahtinen, DOHC, 5-venttiilinen |
Sylinterin tilavuus | 449cc |
Sylinterin mitat | 95.0 mm x 63.4 mm |
Puristussuhde | 11.8 : 1 |
Voitelujärjestelmä | Kuivasumppu |
Polttoainejärjestelmä | Polttoaineen suihkutus 42 mm EHS ISC:llä |
Sytytysjärjestelmä | TCI |
Käynnistysjärjestelmä | Sähkö |
Vaihteistojärjestelmä | 5-vaihteinen, manual slipper clutch |
Ajojärjestelmä | Kaksipyöräveto (2WD) |
Voimansiirto | O-rengasketju, Epäkeskon säätö |
Etujousitusjärjestelmä | Erillinen kaksoiskolmiotuki, Lisäsäiliöllä varustettu, 3-säätöinen kaasupainevaimennin, 250 mm:n isku, Kierteinen esijännityksen säädöllä varustettu jousi |
Takajousitusjärjestelmä | Valualumiini-keinuvarsi, Lisäsäiliöllä varustettu, 3-säätöinen kaasupainevaimennin, Kierteinen esijännityksen säädöllä varustettu jousi, 280 mm:n isku |
Etujarru | Tuuletettu kaksoislevy hydraulisten kaksoismäntäjarrusatuloiden kanssa |
Takajarru | Aaltotyyppinen tuuletettu levy kaksoismäntäjarrusatuloiden kanssa |
Eturenkaat | AT21x7R10 |
Takarenkaat | AT20x10R9 |
Kokonaispituus | 1,795 mm |
Kokonaisleveys | 1,240 mm |
Kokonaiskorkeus | 1,065 mm |
Istuimen korkeus | 810 mm |
Akseliväli | 1,270 mm |
Maavara | 115 mm |
Polttoainesäiliön tilavuus | 10.0Litraa |
Märkäpaino | 184kg |