Palautus ja peruutus

Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus tai osan siitä 14 vuorokauden kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta. Asiakkaan on aina erikseen etukäteen ilmoitettava palautuksesta/peruutuksesta Ostajan apulaisen kautta, johon sait linkin maksunvahvistusviestissäsi.  Omat sivut -palvelu

Palautusohjeet:

Palautukset ja reklamaatiot tehdään Svea Payments Oy:n tarjoamassa Ostajan apulainen -palvelussa, johon saat linkin maksuvahvistusviestissä.

1. Ilmoita palautuksesta etukäteen

  • Tilauksen teon jälkeen sait maksujenvälittäjänämme toimivalta Svea Payments Oy:ltä vahvistuksen maksusta sähköpostiin. "Tässä viestissä on linkki Ostajan apulaiseen, jossa voit tehdä muutoksia tilaukseesi."
  • Ostajan apulaisen etusivulla näet painikkeen ”Palauta tuotteita”. Klikkaa painiketta, niin pääset valitsemaan palautettavat tuotteet. Muista vahvistaa palautusilmoitus. Etusivulta näet myös, kuinka kauan palautusaikaa on vielä jäljellä.
  • Pakkaa tuote ja kaikki siihen kuuluvat osat huolellisesti. Käytä mieluiten pakkausta jossa tuote on sinulle lähetetty. Lähetä tuotteet palautusosoitteeseen. Huomaathan, että lain mukaan sinulla on 14 päivää aikaa laittaa tuotteet postiin. Svea Payments Oy palauttaa sinulle rahat 3 pankkipäivän kuluessa, riippuen maksutavastasi, kun olemme vastaanottaneet ja tarkistaneet palautuksesi. Mikäli siihen tarvitaan tilinumerosi, saat siitä sähköpostin.

2. Vie paketti postiin / matkahuoltoon / lähettäjänä toimineen jälleenmyyjän myymälään

  1. Vie palautus asiakaspalautuksena Matkahuollon toimipisteeseen, josta noudit paketin. Mainitse lähetyksen alla oleva sopimustunnus tarvittaessa (MH 9529558), tunnuksella lähetys ohjautuu vastaanottajan maksettavaksi.
  2. Palauta Helposti-koodilla mihin tahansa Postin automaattiin tai Postiin ellet saanut pakettisi mukana palautustarraa
    * Mene osoitteeseen posti.fi/palautepaketti
    * Syötä pakettisi lähetystunnus (JJFI -alkuinen)
    * Sivusto antaa sinulle yksilöllisen Helposti -koodin
    * Kirjoita Helposti-koodisi paketin päälle ja vie palautus automaattiin tai Postiin
  3. Voit palauttaa tavaran myös siihen postin pakettiautomaattiin, josta toimitus on alun perin noudettu käyttämällä samaa lokerokoodia kuin noutaessasi tilausta.
  4. Säilytä palautuksesta saatu kuitti, josta löytyy seurantakoodi, jota voi tarvita mikäli palautus ei saavu meille normaalin toimitusajan puitteissa.

Tavaran lähetys on tehtävä 14 vuorokauden kuluessa palautusilmoituksen tekemisestä. Paketin voi palauttaa maksutta myös viemällä sen tilausvahvistuksen kera myymälään. Kun Tarvikekeskus Oy:n Verkkokauppa on vastaanottanut ja käsitellyt palautuksen, se kuitataan peruutetuksi, jonka jälkeen Svea Payments Oy hyvittää palautussumman asiakkaan käyttämän maksutavan kautta. Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Tarvikekeskus Oy:n Verkkokauppa ei ole vastuussa huolimattomasti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Tällaisesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.

Rahti, LQ- sekä VAK -tuotteiden palautus

Näin toimitettuja tuotteita ei voi palauttaa normaalisti viemällä niitä Postin tai Matkahuollon toimipisteisiin! Ota tarvittaessa yhteys asiakaspalveluumme, josta saat tarkemmat ohjeet. 

Verkkokaupan asiakaspalvelun yhteystiedot: Puh. 040-716 7228 asiakaspalvelu@tarvikekeskusoy.fi

Asiakkaalle hyvitetään

Tuotteen hinta palautetaan täysimääräisenä, mikäli tuote on edelleen täysin myyntikuntoinen. Jos mahdollista, tuote tulee olla alkuperäispakkauksessaan. Palautetussa tuotteessa ei tule olla jälkiä, eikä siinä saa olla käytön jälkiä kuten hiuksia, eläimen karvoja, hajuja tms. joten olethan huolellinen kokeillessasi tuotetta. Käytetyn tuotteen hyvityksestä myyjällä on oikeus vähentää sen arvonalennusta vastaava summa. 

Pelkkä tavaran takaisin lähettäminen tai lähetyksen noutamatta jättäminen ei riitä peruutukseksi. Mikäli palautusilmoitusta ei tehdä ohjeiden mukaan, verkkokauppa ei palauta tilauksen lähettämisestä syntyneitä alkuperäisiä toimitus- ja palautuskuluja (15,90 €) Mikäli valitsit kotiinkuljetuksen, emme palauta myöskään kotiinkuljetusmaksusta aiheutuneita ylimääräisiä kuluja. 

Kulut pidätetään tilauksen palautettavasta summasta. Tavaran palautus on tehtävä 14 vuorokauden kuluessa peruutusilmoituksen tekemisestä.

Mahdollinen lisäalennus ja alennuskoodin käyttö
Mikäli teet asiakaspalautuksen, eikä sinulle jää alennukseen oikeuttavaa määrää tuotteita tai tilauksen arvo alittaa alennuksen ehdot, alennuksen määrä vähennetään kokonaisuudessaan palautettavasta summasta.

Mikäli haluat vaihtaa tuotteen tee ilmoitus Ostajan apulainen -palvelussa ja tee uudesta tuotteesta tilaus verkkokaupassamme. Näin voimme taata nopean ja sujuvan käsittelyn sekä toimituksen. Asiakaspalautusten matka kestää meille yleensä 2-7 arkipäivää, joten palautusten normaali käsittely aika on 1-2 viikkoa. 

Palautuslähetyksen voi jättää maksutta Matkahuollon tai Postin toimipaikkoihin tai siihen postin pakettiautomaattiin, josta toimitus on alun perin noudettu.