Palautus ja peruutus

Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus tai osan siitä 14 vuorokauden kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta. Asiakkaan on aina erikseen etukäteen ilmoitettava palautuksesta/peruutuksesta asiakaspalveluun.

Pelkkä tavaran takaisin lähettäminen tai lähetyksen noutamatta jättäminen ei riitä peruutukseksi. Tavaran palautus on tehtävä 14 vuorokauden kuluessa peruutusilmoituksen tekemisestä.

Mikäli haluat vaihtaa tuotteen tee ilmoitus Ostajan apulainen -palvelussa ja tee uudesta tuotteesta tilaus verkkokaupassamme. Näin voimme taata nopean ja sujuvan käsittelyn sekä toimituksen. Asiakaspalautusten matka kestää meille yleensä 2-7 arkipäivää, joten palautusten normaali käsittely aika on 1-2 viikkoa. 

Asiakkaalle hyvitetään

Tuotteen hinta palautetaan täysimääräisenä, mikäli tuote on edelleen täysin myyntikuntoinen. Jos mahdollista, tuote tulee olla alkuperäispakkauksessaan. Palautetussa tuotteessa ei tule olla jälkiä, eikä siinä saa olla käytön jälkiä kuten hiuksia, eläimen karvoja, hajuja tms. joten olethan huolellinen kokeillessasi tuotetta.

Käytetyn tuotteen hyvityksestä myyjällä on oikeus vähentää sen arvonalennusta vastaava summa. Alla tarkemmat ohjeet palautustoimenpiteistä. Mikäli palautusilmoitusta ei tehdä ohjeiden mukaan, verkkokauppa ei palauta tilauksen lähettämisestä syntyneitä alkuperäisiä toimitus- ja palautuskuluja.
Emme myöskään palauta Lasku -maksutavasta aiheutuneita todellisia laskutus- ja käsittelykuluja (5€ + 2,95 € + 2,45%).

Palautuslähetyksen voi jättää maksutta Matkahuollon tai Postin toimipaikkoihin tai siihen postin pakettiautomaattiin, josta toimitus on alun perin noudettu. Tuotteen voi palauttaa maksutta myös myymäläämme.

Palautusohjeet:

Palautukset ja reklamaatiot tehdään Svea Payments Oy:n tarjoamassa Ostajan apulainen -palvelussa, johon saat linkin maksuvahvistusviestissä.

1. Ilmoita palautuksesta etukäteen

  • Tilauksen teon jälkeen sait maksujenvälittäjänämme toimivalta Svea Payments Oy:ltä vahvistuksen maksusta sähköpostiin. "Tässä viestissä on linkki Ostajan apulaiseen, jossa voit tehdä muutoksia tilaukseesi."
  • Ostajan apulaisen etusivulla näet painikkeen ”Palauta tuotteita”. Klikkaa painiketta, niin pääset valitsemaan palautettavat tuotteet. Muista vahvistaa palautusilmoitus. Etusivulta näet myös, kuinka kauan palautusaikaa on vielä jäljellä.
  • Pakkaa tuote ja kaikki siihen kuuluvat osat huolellisesti. Käytä mieluiten pakkausta jossa tuote on sinulle lähetetty. Lähetä tuotteet palautusosoitteeseen. Huomaathan, että lain mukaan sinulla on 14 päivää aikaa laittaa tuotteet postiin. Svea Payments Oy palauttaa sinulle rahat välittömästi, kun olemme vastaanottaneet ja tarkistaneet palautuksesi.

2. Vie paketti postiin / matkahuoltoon / lähettäjänä toimineen jälleenmyyjän myymälään

Vie palautus asiakaspalautuksena Postin tai Matkahuollon toimipisteeseen, josta noudit paketin. Mainitse lähetyksen alla oleva sopimustunnus tarvittaessa (Posti: 617140 / MH 9529558), tunnuksella lähetys ohjautuu vastaanottajan maksettavaksi. Voit palauttaa tavaran myös siihen postin pakettiautomaattiin, josta toimitus on alun perin noudettu käyttämällä samaa lokerokoodia kuin noutaessasi tilausta. Säilytä palautuksesta saatu kuitti.

Tavaran lähetys on tehtävä 14 vuorokauden kuluessa palautusilmoituksen tekemisestä. Paketin voi palauttaa maksutta myös viemällä sen tilausvahvistuksen kera myymälään. Kun Tarvikekeskus Oy:n Verkkokauppa on vastaanottanut ja käsitellyt palautuksen, se kuitataan peruutetuksi, jonka jälkeen Svea Payments Oy hyvittää palautussumman asiakkaan käyttämän maksutavan kautta. Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Tarvikekeskus Oy:n Verkkokauppa ei ole vastuussa huolimattomasti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Tällaisesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.

Rahti, LQ- sekä VAK -tuotteiden palautus

Näin toimitettuja tuotteita ei voi palauttaa normaalisti viemällä niitä Postin tai Matkahuollon toimipisteisiin! Ota tarvittaessa yhteys asiakaspalveluumme, josta saat tarkemmat ohjeet.