2022 Yamaha Ténéré 700 World Raid
Beyond the Next Horizon
Kaksiosainen, 23 litran polttoainesäiliö takaa yli 500 kilometrin toimintasäteen – voit ajaa huoletta pitkiäkin päivätaipaleita ilman pelkoa, että tankki tyhjenee. Uusi, selkeä 5-tuuman TFT-värinäyttö pitää sinut ajan tasalla ajon kannalta olennaisen tiedon osalta. Lisäksi näytölle tulevat tekstiviestit ja saapuvien puheluiden ilmoitukset, joten olet myös aina linjoilla missä ikinä liikutkaan.
Ténéré 700 World Raidin laadukasta varustelua edustavat muun muassa Öhlins-ohjausiskunvaimennin ja täysin säädettävä, pitkäliikkeinen etu- ja takajousitus, joka on mitoitettu ja säädetty vaikeisiin maasto-olosuhteisiin. Samoin jarrujen 3-asentoinen ABS-järjestelmä lisää ajovarmuutta kaikissa olosuhteissa. Tästä pyörästä puuttuu vain kaltaisesi kuljettaja, joka uskaltaa muitta mutkitta lähteä mukavuusalueeltaan kohti uusia ja ennen kokemattomia maisemia.
Toimitusaika: 2-4 arkipäivääToimitusaika, maahantuoja: Tarkista myynnistä
Muista tarkistaa saatavuus myyjältä. Lisäämme laitehintoihin toimituskulut, jotka vaihtelevat yleisesti 100€–600€ välillä, tarkista myyjältä.
Ominaisuudet
- Sivuille asennettu, 2-osainen, 23-litran polttoainesäiliö
- Flat Rally -tyylinen, kaksiosainen istuin
- 5 tuuman TFT-värinäytöllä ja langattomalla yhteydellä varustettu mittaristo.
- Kolmitoimintoinen ABS-järjestelmä
- Laadukas, 43 mm, KYB USD-etuhaarukka, joustoliike 230 mm
- Säädettävä Öhlins-ohjausiskunvaimennin
- Takana, alumiininen, lisäsäiliöillä varustettu iskunvaimennin, aiempaa pidempi, 220 mm, joustoliike
- Vääntövahva, EU5-hyväksytty, kaksisylinterinen crossplane-moottori
- Uudenmallinen ilmansuodatinkotelo
Sivuille sijoitettu, kaksiosainen, 23-litran polttoainesäiliö
Ténéré 700 World Raidin yli 500 kilometrin toimintasäteen varmistaa, kaksiosainen, 23 litran polttoainesäiliö. Tilavat polttoainesäiliöt ovat rungon alaosassa, joten ne keskittävät massaa mikä puolestaan tekee pyörästä ketterän käsitellä. Säiliön korkein osa on paljon matalammalla kuin perusmallin Ténéré 700:ssa. Tämä helpottaa tuntuvasti kuljettajan liikkumista istuimella.
Flat Rally -tyylinen, kaksiosainen istuin
Tämän ratkaisun ansiosta kuljettaja voi helposti liikkua eteen ja taakse siirtäessään kehopainoaan - pyörän painopistettä - ajohallinnan tehostamiseksi etenkin maastoajossa. Uusittu ergonomia sopii sekä istuen että seisten ajoon. Uuden kaksiosaisen istuimen takaosa on helppo irrottaa, joten sen tilalle saa mukaan vaikkapa matkavarusteita. Lisäksi istuinosien laadukas materiaali tarjoaa mukavan kyydin.
5 tuuman TFT-värinäytöllä ja langattomalla yhteydellä varustettu mittaristo.
Mittariston 5 tuuman TFT-värinäytölle on valittavissa kolme erilaista näyttöä – nykyaikaisesta digitaalisesta perinteiseen analogiseen. Valittavissa on myös tiekirja/nuotti-tyylinen näyttö, jossa on muun muassa alaspäin laskevat trippimittarit. Pyörän CCUtiedonsiirtoyksikkö viestii MyRidesovelluksen kanssa, joten tekstiviestit ja saapuvien puheluiden ilmoitukset näkyvät myös näytöllä. Näin pysyt halutessasi linjoilla kaiken aikaa missä ikinä liikutkaan.
Kolmitoimintoinen ABS-järjestelmä
Kolmitoimintoisen ABS-järjestelmän avulla voi valita tarkasti, miten adventurepyörä käyttäytyy erilaisilla ajoalustoilla. Tilassa 1 ABS on täysin päällä etu- ja takapyörässä – lakisääteinen vaatimus yleisillä teillä. Tilassa 2 ABS vaikuttaa vain etupyörään, eli takapyörän hallittu lukkojarrutus on mahdollista. Tämä asetus on omiaan soratiellä. Tilassa 3 ABS-järjestelmä on kokonaan pois käytöstä. Tämä asetus on omiaan maastoajossa.
Laadukas, 43 mm, KYB USD-etuhaarukka, joustoliike 230 mm
Etenkin maastoajossa ajohallintaa helpottaa Ténéré 700 World Raidin, tukeva, 43 mm:n KYB USD-etuhaarukka. Aiempaa pidemmän 230 mm joustoliikkeen lisäksi etuhaarukassa on jousen esijännityksen sekä puristus- ja paluuvaimennuksen säädöt. Näin etujousitus on aina helposti ja tarkasti säädettävissä ajo-olosuhteiden ja kuormituksen mukaan. Uloimpien teleskooppiputkien kitkaa vähentävä, tumman pronssin värinen Kashimapinnoite parantaa jouston liikeherkkyyttä ja ajettavuutta. Pinnoite pidentää myös etuhaarukan käyttöikää ja parantaa korroosiokestävyyttä.
Säädettävä Öhlins-ohjausiskunvaimennin
Etupään alemman T-kappaleen taakse kiinnitetty kompakti ja kevyt Öhlinsohjausiskunvaimennin helpottaa ja varmistaa ajohallintaa etenkin nopeassa soratieajossa ja vaikeassa maastossa. Ohjausvaimentimessa on 18-asetusta, joten se on säädettävissä tarkalleen kuljettajan toiveiden mukaan.
Moottorin tyyppi | EURO5, 4-tahtinen, 2-sylinterinen, Nestejäähdytetty, DOHC |
Sylinterin tilavuus | 689 cc |
Sylinterin mitat | 80,0 x 68,6 mm |
Puristussuhde | 11.5 : 1 |
Maksimiteho | 54 kW @ 9 000 r/min |
Maksimivääntö | 68 Nm @ 6 500 r/min |
Voitelujärjestelmä | Märkäsumppu |
Kytkimen tyyppi | Märkä, Monilevy |
Sytytysjärjestelmä | TCI |
Käynnistysjärjestelmä | Sähkö |
Vaihteistojärjestelmä | hammasrattaat, 6-vaihteinen |
Voimansiirto | Ketju |
Polttoaineen kulutus | 4,3 l/100 km |
CO2 emission | 100 g/km |
Kaasutin | Polttoaineen suihkutus |
Runko | Teräsputki, kaksoiskehto |
Caster-kulma | 27º |
Jättö | 105 mm |
Etujousitusjärjestelmä | USD-etuhaarukka |
Takajousitusjärjestelmä | Keinuvarsi, (linkkujousitus) |
Etujoustovara | 230 mm |
Takajoustovara | 220 mm |
Etujarru | Kaksi hydraulista levyjarrua, Ø 282 mm |
Takajarru | Hydraulinen levyjarru, Ø 245 mm |
Eturengas | 90/90 - 21 M/C 54V |
Takarengas | 150/70 R 18 M/C 70V |
Kokonaispituus | 2 370 mm |
Kokonaisleveys | 905 mm |
Kokonaiskorkeus | 1 490 mm |
Istuimen korkeus | 890 mm |
Akseliväli | 1 595 mm |
Maavara | 250 mm |
Märkäpaino | 220 kg |
Polttoainesäiliön tilavuus | 23,0 litraa |
Öljysäiliön tilavuus | 3,0 litraa |