2019 Yamaha Sport YFZ450R / SE crossimönkijät

2019 Yamaha Sport YFZ450R / SE crossimönkijät

BW200010 |

ATV-kilpailujen tuloslistojen kärkikuljettajat tietävät, mitä voittaminen vaatii – siksi valtaosalla heistä on Yamaha YFZ450R. Sen ketterä alusta ja tehokas 450 cc:n moottori on lyömätön yhdistelmä ATV-kilpailuissa. Muut jäävät kauas taakse.

Punainen SE1 -malli: Limited Edition, johon kuuluu vakiona alumiinivanteet, erikoisteippaus sekä erikoisväritys

Toimitusaika: Tarkista myynnistä

YFZ450R SE1, punainen
11990.00 € 9669.35 € alv. 0%

Muista tarkistaa saatavuus myyjältä. Lisäämme laitehintoihin toimituskulut, jotka vaihtelevat yleisesti 100€–600€ välillä, tarkista myyjältä.


YFZ450R, sininen
11490.00 € 9266.13 € alv. 0%

Muista tarkistaa saatavuus myyjältä. Lisäämme laitehintoihin toimituskulut, jotka vaihtelevat yleisesti 100€–600€ välillä, tarkista myyjältä.


Santander-rahoituksella alkaen 341 €/kk (20000€ luottosumma, 84kk sopimusaika) Lue lisää ja katso vaihtoehdot

Tehty voittamaan.

Yamaha MotoGP- ja motocross-kilpapyöristä tuttu A&S (Assist&Slipper) -luisto- ja -lähtöavustuskytkin tehostaa startteja sekä vakauttaa jarrutuksia, joten kaarteet voi ajaa kovempaa. Samoin kilpakäyttöön kehitetty YFZ450R:n moottori vastaa salamannopeasti kaasuun ja kiertää keveästi isoille lukemille. Tämä takaa, että tarpeen tullen voimaa on riittävästi.

Ajoasennon mitoitus tukee hyvin kuljettajaa ja helpottaa kehopainon siirtelyä kaarteissa ja kiihdytyksissä. Keveät, erillisellä säiliöllä varustetut iskunvaimentimet varmistavat jousituksen vakaan ja tarkan toiminnan pitkässäkin kilpailussa.

Katsahdus

  • Kevytkäyttöinen peukalokaasu
  • Ensimmäinen luistokytkimellinen luokassaan.
  • Lisäsäiliöin varustetut iskunvaimentimet.
  • Korkeapuristeinen moottori tuottaa räjähtävää voimaa
  • Renkaiden ominaisuuksia tehostavat jousituksen asetukset
  • Uusi, tehokkaampi nokka-akseli - enemmän voimaa.
  • 32-bittinen keskusyksikkö varmistaa polttoainesyötön tarkan toiminnan.
  • Kevyt ja saumaton, alumiininen hybriidi-runko.
  • Alumiinista valettu takahaarukka ja lisäsäiliöllä varustettu iskunvaimennin.
  • Huollettavuutta helpottavat muoviosien pikalukitukset.
  • Ajomukavuutta ja -hallintaa tehostava, kuljettajaa mukavasti tukeva ja mukava satula.

Kilpailukokemusten perusteella kehitetty moottori

Kilpakäyttöön tehdyn , 5-venttiilisen, 450 cc:n YFZ450R -moottorin 11,8:1-puristussuhde ja erikoistehokkaat nokka-akselit varmistavat, että kaasuun vastaavuus on välitöntä ja voittoon tarvittavaa moottorivoimaa on aina riittävästi. Pakokaasujen AIS-hapetusjärjestelmä (Air Induktion System) tehostaa polttoaineseoksen palamista, vähentää pakokaasupäästöjä ja lisää toimintavarmuutta.

Elektroninen polttoaineensuihkutus

Kierrosherkän YFZ450R-moottorin 42 mm:n Mikuni-läppärungon ISC-järjestelmä (Idle Speed Control) tehostaa käynnistymistä ja varmistaa asianmukaisen lämmityskäytön. ISC-järjestelmä pitää kylmänkin moottorin käynnin tasaisena sekä vähentää pakokaasupäästöjä.

Alumiini teräsrunko

YFZ450R:n rungon ja takahaarukan muodostavat alumiini- ja teräsrakenteet. Tuloksena on hyvin kevyt ja kuitenkin kestävä sekä sopivan jäykkä ja tasapainoinen hybridirunko

Luistokytkin ja vaihdeavustin

Luokkansa ensimmäinen ATV, jossa on luistokytkin ja vaihdeavustin. Avustin nopeuttaa vaihteiden kytkeytymistä, kun ennen kaarretta vaihtaa nopeasti pienemmälle. Luistokytkin eliminoi käytännössä myös moottorijarrutuksen aiheuttaman perän pomppimisen. Näin kaarteisiin meno on tasaisempaa ja hallitumpaa. Suuremmat kaarrenopeudet parantavat myös kierrosaikoja.

Herkkätoiminen vaihteisto

Herkkätoiminen 5-portainen vaihteisto on yksi luokkansa parhaita. Se on lisäksi varustettu luistokytkimellä. YFZ450R on luokkansa ensimmäinen, jossa on tämä mm MotoGP-kilpapyöristä tuttu rakenne. Helppo ja varma vaihtaminen tekee kaarreajosta tasaisempaa ja nopeampaa, joten se parantaa myös kierrosaikoja.

Pitkäliikkeinen, säädettävä jousitus

Jousittamatonta painoa on edessä vähennetty keveillä, lisäsäiliöllä varustetuilla Kayaba-iskunvaimentimilla. Takana on yksi painoltaan keveä iskunvaimennin. Monisäätöinen jousitus takaa joka tilanteeseen sopivat säädöt, joten ajo on sujuvampaa ja voittaminen helpompaa.

Ergonominen muotoilu

Tehty kovaan ajoon ja kilpakäyttöön. Tämä tarkoittaa, että sen ergometria on myös mahdollisimman toimiva nopeassa ajossa radalla ja maastossa. Uudenmalliset etu- ja takalokasuojat sallivat kuljettajan kehopainon vapaan siirtelyn kaarteissa ja kiihdytyksissä. Lisäksi kantapäänsuojat ovat taaempana.

 

Moottori

 
Moottorin tyyppi 
Yksisylinterinen, nestejäähdytetty, 4-tahtinen, DOHC, 5-venttiilinen
Sylinterin tilavuus 
449cc
Sylinterin mitat
95.0 mm x 63.4 mm
Puristussuhde
11.8 : 1
Voitelujärjestelmä
Kuivasumppu
Polttoainejärjestelmä
Polttoaineen suihkutus 42 mm EHS ISC:llä
Sytytysjärjestelmä
TCI
Käynnistysjärjestelmä
Sähkö
Vaihteistojärjestelmä
5-vaihteinen, manual slipper clutch
Ajojärjestelmä
Kaksipyöräveto (2WD)
Voimansiirto
O-rengasketju, Epäkeskon säätö

Alusta

 
Etujousitusjärjestelmä
Erillinen kaksoiskolmiotuki, Kierteinen esijännityksen säädöllä varustettu jousi, 3-säätöinen vaimennin, 250 mm:n isku
Takajousitusjärjestelmä
Valualumiini-keinuvarsi, Kierteinen esijännityksen säädöllä varustettu jousi, 3-säätöinen vaimennin, 280 mm:n isku
Etujarru
Tuuletettu kaksoislevy hydraulisten kaksoismäntäjarrusatuloiden kanssa
Takajarru
Aaltotyyppinen tuuletettu levy kaksoismäntäjarrusatuloiden kanssa
Eturenkaat
AT21x7R10
Takarenkaat
AT20x10R9
Mitat
 
Kokonaispituus
1 795 mm
Kokonaisleveys
1 240 mm
Kokonaiskorkeus
1 065 mm
Istuimen korkeus
810 mm
Akseliväli
1 270 mm
Maavara
115 mm
Märkäpaino (täysi öljy- ja polttoainesäiliö) 
184 kg
Polttoainesäiliön tilavuus
10.0 L