CRF300LRAMEDR292 | Oma varasto
Honda

2022 Honda CRF300 Rally

2022 Honda CRF300 Rally

Honda CRF300 Rally on kokonaan uusi Honda-malli. Vaikka käyttötarkoitus pysyy samana kuin aikaisemmassa 250 cc -mallissa, on lähes kaikki moottoripyörän osa-alueet päivittyneet. Enemmän tehoa, enemmän vääntöä ja vähemmän painoa on konsepti, jolla päästään hyvään lopputulokseen. Kun lisätään vielä päivitetty iskunvaimennus, parantunut maavara, luistokytkin ja uusi ergonometria, niin voidaan todeta, että CRF300 Rally todellakin on kokonaan uusi Honda!  

Toimitusaika: Kysy saatavuus
Toimitusaika, maahantuoja: Tarkista myynnistä

  9190.00 € 7411.29 € alv. 0%  
Kysy saatavuus Sis. myyntihinnan 7837.09 € ja autovero-osuuden 1352.91 €

Muista tarkistaa saatavuus myyjältä. Lisäämme laitehintoihin toimituskulut, jotka vaihtelevat yleisesti 100€–600€ välillä, tarkista myyjältä.

Paikkakuntakohtainen saatavuus
Keskusvarasto Ranua Rovaniemi Oulu Kokkola
Tilaa muistutus, kun tuotetta on taas saatavilla.

Moottori

  • 286 cc moottorin teho on kasvanut 10% ja vääntö yli 18%!
  • Vaihdelaatikon välitykset ovat paremmin käyttötarkoitukseen sopivat.
  • Luistokytkimen avustin -järjestelmä pienentää kahvaan tarvittavaa puristusvoimaa.

Moottorin huipputeho on kasvanut 10% ja on nyt 20,1 kW. Vääntöä on niin ikään selvästi enemmän ja pitempi-iskuisena moottori on selkeästi aikaisempaa tehokkaamman tuntuinen. Parantunut teho ja vääntö on kuljettajan käytössä koko kierroslukualueella.

Vaihdelaatikon 5 ensimmäistä vaihdetta ovat välityssuhteeltaan lähempänä toisiaan ja 6-vaihde taas pitempi kuin aikaisemmin. Näin moottorin parantuneesta tehosta saadaan paras hyöty ja silti pitkä kuutosvaihde mahdollistaa rauhalisemman matka-ajon pienemmillä moottorin kierroksilla.

Moottori on lisäksi luonnollisesti Euro5-pakokaasunormien mukainen.

Uutta on myös luistokytkin, joka paitsi ehkäisee moottorijarrutuksen aiheuttaman takapyörän mahdollisen lukkiutumisen, mutta lisäksi keventää kytkinkahvan käyttämiseen tarvittavaa puristusvoimaa yli 20%. Kytkin on näin ollen erittäin kevytkäyttöinen ja tunnokas.

crf300-rally-21ym-e-033_reference.jpg

Runko, jousitus ja jarrut

  • Parantunut käsiteltävyys ja ketterämpi ajaa maastossa.
  • Selkeästi aikaisempaa kevyempi.
  • Parantunut maavara.
  • Pitkät iskunvaimennuksen joustomatkat sekä edessä että takana.

Honda CRF300 Rally painaa yli 4 kg vähemmän kuin edeltäjänsä. Paino on nyt ajovalmiina ja tankattuna 153 kg. Iso osa painonsäästöstä tulee täysin uudesta rungosta ja uudelleen suunnitellusta takahaarukasta. Uusi runko on keveytensä lisäksi aiempaa joustavampi, mikä parantaa ajotuntumaa sekä renkaiden pitoa. Takahaarukka on 15 mm kapeampi ja yli puoli kiloa aikaisempaa kevyempi.

Showan 43 mm etujousituksen joustomatka on kasvanut 10 mm ja on nyt 260 mm. Jousituksen asetukset kummassakin päässä pyörää ovat niin ikään muutettu vastaamaan uudistunutta ajogeometriaa ja painoa.

Maavara on peräti 30 mm aikaisempaa suurempi, mutta silti moottori on vain 20 mm korkeammalla, uudelleen suunnitellun moottorilohkon ansiosta. Näin ollen painopiste on saatu pysymään erittäin matalalla. Akseliväli on uusien ohjauskulmien ansiosta kasvanut 10 mm, mutta kääntösäde on silti vain 2,3 m.

Etujarruna on iso 256 mm piparkakku-levy ja 2-mäntäinen puristn. Takajarruna käytetään Hondan CRF -kilpamalleista tuttua integroitua puristinta ja 220 mm levyä. 2-kanavainen ABS jarru on luonnollisesti vakiovarusteena.

Vanteet ovat erittäin kevyet ja renkaat enduroajoon sopivasti karkeakuvioiset.

 crf300-rally-21ym-e-019_reference.jpg

Muotoilu ja varusteet

  • Hondan CRF450R Rally -aavikkokilpurin inspiroimat kapeat ja kevyet katteet.
  • Iso 12,8 litran polttoainetankki.
  • Pitempi satula on kumikiinnitteinen ja istuinkorkeus 10 mm matalammalla.
  • Parantunut ajoasento.
  • Uusi helppolukuinen mittaristo.

Hondan CRF450R Rally aavikko-kilpurin inspiroimat katteet kätkevät sisäänsä peräti 12,8 litraisen polttoainetankin, jolla päästään yli 410 km tankkausväliin. Tankki on silti selvästi aikaisempaa kapeampi, helpottaen kuljettajan liikkumista pyörän päällä.
 
Uusi LED-ajovalo ja mittaristo on ”kelluvasti” asennettu, antaen keulalle omaleimaisen kevyen ilmeen. Ohjaustanko on aavistuksen taaempana aikaisemmasta ja jalkatapit ovat sekä matalammalla, että taaempana kuin aikaisemmin. Ajoasento on näin saatu paremmin off road -ajamisen vaatimuksia vastaavaksi. Istuinkorkeus on 10 mm matalampi, joka yhdessä kaventuneen vyötärölinjan kanssa helpottaa lyhyempiä kuljettajia. Käsisuojat ovat vakiovarusteena, kuten on myös erittäin suojaava pohjapanssari.

Uusitussa LCD-mittaristossa on isommat numerot ja se on selkeästi aikaisempaa helppolukuisempi. Kuljettajan näkymästä löytyy nopeuden lisäksi vaihteen näyttö, polttoaineen kulutus, keskinopeus, sekuntikello sekä kierrosnopeuden näytöt.

Vuosimalli alkaen 2021
Moottori 1-syl., 4-tahti
Puristussuhde 10,7:1
Maksimivääntö 23,6 Nm / 6 500 rpm
Polttoainejärjestelmä PGM-FI
Vaihteisto 6-vaihteinen
Leveys 920 mm
Akseliväli 1455 mm
Jarrut etu 256 mm levyjarru, ABS
Jousitus etu 43 mm teleskooppi
Rengas etu 80/100-21
Tankki 7,8 litraa
Sylinteritilavuus 286 cc
Sylinterimitat 76 x 63 mm
Maksimiteho 20,1 Kw / 8 500 rpm
Sytytysjärjestelmä CDI
Käynnistys Sähköstartti
Pituus 2230 mm
Korkeus 1415 mm
Istuinkorkeus 885 mm
Jarrut taka 220 mm levyjarru, ABS
Jousitus taka 1-iskunvaimennin, Honda Pro Link
Rengas taka 120/80-18
Paino ajokunnossa 153 kg